5 Nisan 2013

YIRTIK PIRTIK FAALİYET

El işi kağıtlarıyla yapılan bu faaliyet yine en sevdiğim kağıt tekniklerinden biri. Sadece el-göz koordinasyonunu sağlamakla ve küçük kasları çalıştırmakla kalmıyor. Aynı zamanda çocuğun dikkat süresi hakkında size çok net bilgi verebilir. Onun yeniliklere karşı ne kadar açık olduğunu, sorumluluklarına karşı duyarlılığını. . . Üstelik hayal gücünü de oldukça zorlayan bir etkinlik. Tabi ki öğretmenin de resim kabiliyetini sınayan bir çalışma.
Şimdi ben böyle anlatınca çok zor bir çalışma oluğunu düşünmeyin sakın. Tam tersine kolay ve pratik.
Önünüze her renkten elişi kağıtları alın ve çocuklara ne resmi yapmak istediklerini sorun. Bazıları hemen cevap verecek, bazıları biraz düşünecek Bu da size sırayla bir bir çizmeye zaman kazandıracak. (Genelde hep bir ağızdan ben istiyorum, bana ver öğretmenim diye bağırıyorlar ama burada böyle olmuyor.)
Sonra bu çizdiklerinizi kesmeyeceklerini, sadece parmaklarını kullanarak yırtmaları gerektiğini söyleyin. İşte burada yenilikçi olup olmadıklarını göreceksiniz. Bazıları hemen denemeye koyuluyor. Bazıları biraz ikna edilmek istiyor-zorlandıkları için ya da düzgün yırtılmadığı için. Ama bir kere yırtmanın tadına vardılar mı ne kadar yaratıcı olduklarını göreceksiniz. Sürekli  resmine yeni bir şey ilave etmek isteyecekler.
Bu tekniğin adı "parça yırtma" fakat bu resimlerde gördüğünüz çalışmaları yaparken "Korsanlar " sınıfındaki çocuklar, bunun adını yırtık-pırtık faaliyet koydular. Bence çok hoş ve çok komik bir isim, bu etkinliğe de çok yakışıyor.




Sevgili öğretmenlerim, sizin resim kabiliyetinize gelince, bir anaokulu öğretmeninde mutlaka az-çok vardır. Ama yoksa bile kaygılanmayın. Çizeceğiniz resimler sadece basit şekillerden oluşacaktır, çiçek ağaç, pasta, araba, uçak vs. Teknikle ilgili daha ayrıntılı bilgi burada vermiştim bakabilirsiniz. Umarım bizim kadar keyif alırsınız
KOLAY GELSİN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder