29 Mart 2013

TAŞLARLA ARI YAPIMI

 Bir önceki yazımdan da belli olduğu gibi bu aralar okulumuzda taşlarla yapılan çalışmalar revaçta.
Bu sevimli arıları Ayten öğretmen ve  Korsanlar sınıfındaki çocuklarımız yaptı. Akrilik boyayla sarıya boyanan taş kurumaya bırakılıyor. Daha sonra siyah boya ile çizgiler çiziliyor.Çocukların çizgisi eğri olmasın diye siz kurşun kalemle önceden çizebilirsiniz. Sizin yaptığınız çizgiyi takip etmek daha kolay olacak onlar için.
Çizgiler de kuruyunca Ayten öğretmenimiz taşları parlak cila ile cilaladı ve kuruttu. Bunu açık havada yapılması gerekiyor çünkü parlak vernikler tiner bazlı. Kokusuz su bazlı vernik de kullanabilirsiniz ama taşlarınız o kadar parlak olmayacaktır.
Kanatları, antenleri ve iğnesini pipo temizleyicilerden (şönilden) yaptılar. Ve tabi ki de göz yapıştırdılar.
Bir tane taş arıyı daha yakından çekmek istedim. Ama "bu benim, bu da benim öğretmenim" diyen çocuklarımızın minik parmakları her seferinde takıldı objektife Ben de resmi böylece yayınlamaya karar verdim. Çok şekerle değil mi ? :)
Bu arada ortada gördüğünüz arı kovanı da taştan yapıldı. Bu büyük taşları öğrencimiz Şimal ve annesi yazlıklarına gittiklerinde bizim için toplamıştı . Buradan onlara da çooooook teşekkür ediyoruz.

2 yorum:

  1. Harika! Harika! Harika! :)
    Ayten Öğretmeninde, fotoğraflayıp bizimle paylaşan sizinde ellerinize sağlık.. :)

    YanıtlaSil
  2. Güzel sözlerinize sağlık :)

    YanıtlaSil