20 Mart 2013

KAĞIT KATLAMA İLE KEDİ YAPIMI

5-6 yıl önce hostes olan bir velim Japonya ya gideceğini söyleyerek, adet üzere de bir şeyler isteyip istemediğini sordu.  Şöyle bir düşündüm Japonyadan ne isteyebilirim ve origami (kağıt katlama sanatı) kitabı aklıma geldi. Sağ olsun o da beni kırmayıp çok güzel bir kitap getirdi. Tam çocuklara uygun katlamalarla dop dolu bir kitap.  İçinde kolay, değişik ve hoş katlama çalışmaları olan bir kitap. Onlardan birini bu gün 4-5 yaş grubunun çocuklarıyla birlikte yaptık.
Ben katlama aşamalarını resimlemeye çalıştım, umarım anlaşılır olmuştur.
       1) Öncelikle her çocuk için kare şeklinde bir kağıt hazırladım. Renkli A4 kağıtları kullandım.İki farklı renk kağıdı birbirine yapıştırarak iki yüzü farklı kare kağıt elde ettim. Karenin kenarı yaklaşık 21 cm, yani A4 kağıdının genişliği kadar.
2) Kareyi ikiye katlayarak üçgen elde ediyoruz.
                             3) Üçgenin alt kenarını üçe bölersek en sağ tarafta kalan bölümü çizgiyle işaretliyoruz. Buradan katlıyoruz.
 4) Üstte kalan bölümü ikiye katlıyoruz
 ve bu şekli elde ediyoruz.
 5)Şeklin arkasını çeviriyoruz. Sol tarafını içeriye sonra biraz geriden dışa katlıyoruz. En üst kısmını yarıya kadar makasla kesiyoru. Tekrar kağıdı ters çeviriyoruz.
 6) En üst bölümün yarısını dışa katlıyoruz (bunu yapabilmek için üstten makasla kesmiştik) Arkadan kuyruğun biraz göründüğünü fark etmişsinizdir. Kedimiz hazır . Göz yapıştırıp patilerini ve bıyıklarını çizmemiz kaldı.
Anlatamadıysam bir de kitabın sayfasını göstereyim size. Belki daha iyi anlaşılır :)
Başka katlamalarda buluşmak üzere. Hoşça kalın.
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder