30 Ekim 2012

SONBAHAR DALLARI

Daha önce Dilek öğretmen "Bahar ağacı" adıyla benzer bir faaliyet hazırlamıştı  civcivlerinle. Ben de onu Blogda yayımlamıştım. Geçen hafta Ayten öğretmen de "Sonbahar dalları" yaptı çocuklarıyla. Ben de yine yayınlayarak size ulaştırma görevini üstlendim. Çok detaylı anlatım yapmama gerek yok.Fotoğraflar her şeyi anlatıyor. Ben sadece birkaç ipucu vermekle yetinecem.
Kullanacağımız malzemeler:
*1 adet cam ve ya kristal vazo.
*Renkli kumlar
*Kuru dallar
*Renkli  kartonlar
*Renkli pastel boyaları
*Sim ve uhu
*Silikon tabancası
Uhuya sim karıştırarak dalları boyayın. Uhu yerine vernik de kullanabilirsiniz. Her ikisi de  dalları parlak gösterecek ve zamanla kuruyup kabuklarını dökmekten koruyacak. Kurumaya bırakın.
A4 büyüklüğünde kartonlara (sarı, turuncu, kırmızı, yeşil, kahverengi) buradaki yapraklardan beğendiğinizi yazdırın. Çocuklar kesip kenarlarını ve içindeki çizgilerini pastel boyalarla boyasınlar.
Vazonun  içine biraz renkli kum dökün Önce bir renk, üstüne ikinci renk.
Bu arada kuruyan dalları vazonun içine koyun. Sırayla farklı renklerde kumu vazoyu doldurana kadar dalların etrafına dökün. Renkli kumu çiçekçilerde ve ya  yapı marketlerinde bulabilirsiniz. Fakat kendimiz de yapabilir miyiz acaba???? Bir yerde ilginç bir fikir okudum.  Önce denemeliyim. Sonucu sizinle mutlaka paylaşırım.
 
Çocukların kesip boyadığı yaprakları silikon yardımıyla  dallara yapıştırın.
 
KOLAY GELSİN !!!


4 yorum:

  1. SÜPER OLMUŞ ELLERİNİZE SAĞLIK....RENKLİ KUMU ÇOK MERAK ETTİM PAYLAŞIRSANIZ SEVİNİRİM.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler. Hmmm...:)) en kısa zamanda paylaşmaya çalışırım.

    YanıtlaSil
  3. merhaba ,renkli kum yapmak için, tuzu gıda boyası ile karıştırıp istediğiniz renkte kum elde edebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  4. Teşekkürler. Daha önce bir blogda okumuştum fakat denemek nasip olmadı. Denemeden de yazmak istemedim. Bu bilgiyi benimle ve okurlarımla paylaştığınız için çok çok sağ olun.

    YanıtlaSil