12 Ekim 2012

AĞAÇLAR

Neden ağaçlar? Çünkü bir değil 4  farklı ağaç paylaşacağım sizinle. 

Bu gün üç misafirim var . Üç öğretmen ve çocuklarının hazırladığı ağaçları göstermek istiyorum sizlere.
İlk resimde Ayten öğretmenimizin sonbahar ağacını görüyorsunuz. Kahverengi kartondan yaptığı gövdenin üstüne siyah ve kahverengi pastel boyalarla oyukları ve çizikleri yapmış. Renkli kartonların üstüne çocukların ellerini çizmiş. Sonra da çocuklar kesip pastel boyalarla onları ışıklandırmışlar. Sonra da yapıştırmışlar. Bence çok güzel olmuş. Ellerinize sağlık sevimli korsanlar :))
   Sırada Neslihan öğretmenin ve Elma kurtların Elma ağacı var. Elmalar simle kaplı. Ağacın dalları kahverengi grapom kağıdınla kaplanmış telden yapılmış. Dalların uzantısı olan teller gövdede birleşiyor. Tabi siz o tel karmaşasını görmüyorsunuz  çünkü kahverengi kartonun altında kalıyor. Elmalardan  uzanan o minik Elma kurtları ise Neslihan öğretmenin öğrencileri. Çünkü aynı zamanda bu ağaç bir mevcut grafiği.  Harika fikir öğretmenim.
Ve sırada Dilek öğretmenin ve Şirinlerin Ağaç evlerini taktim ediyorum. Üst üste dizili koliler kraft (kese kağıdı) ile kaplanmış ve kahverengi boyayla boyanmış. Bahçeden topladıkları gerçek ağaç dallarını kullandılar. Böylece üzerindeki yapraklar yavaş yavaş kuruyup dökülürken Sonbahar sınıfın içine de gelmiş oldu. Ağacın üstünde bir sürü oyuk görebilirsiniz. Onlar bazı hayvanların evi olmuş. Bu görkemli ağacın oyuklarında yaşayan dolgu  hayvanları yapıp evlerine yerleştirdikten sonra hep beraber gölgesinde piknik yaptılar. Eminim çok eğlenmişlerdir. Beni davet etmedikleri için göremedim :((  Ama ağaç hala sınıflarında duruyor ve onunla çok güzel oynuyorlar. Bu nedenle bu ağacın adına Oyun ağacı diyebiliriz. Düşünceniz ya sınıfta gerçek bir ağaç olsaydı ne güzel olurdu. Ellerinize sağlık Dilek öğretmenim ve Şirinler.
Son olarak da benim çocuklarla birlikte yaptığım ağaç. Haftanın konusunu bildiren panomuz için hazırlamıştık bu ağacı. Önce değişik reklerde kartonlara çizilmiş yaprakları kestik. Daha sonra pastel boyalarla kenarlarını gölgelendirdik. Ben gövdeyi önceden hazırlamıştım. Çocuklar da istedikleri yere yapıştırdı yapraklarını. Yaprak kalıbı için buraya bakabilirsiniz.
Başka ağaç paylaşımlarında görüşmek üzere.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder