17 Kasım 2011

ÖĞRETMENLER GÜNÜ İÇİN 3 BOYUTLU KART ÖRNEĞİ

Öncelikle yaklaşmakta olan Öğretmenler günü tüm öğretmen arkadaşlara kutlu olsun.  Burda gördüğünüz kart örneği benim en sevdiğim 3 boyutlu kart tekniğinle yapıldı. Bu teknik hem basit ve kolay, aynı zamanda da oldukça gösterişli.



Gelelim kartın yapım aşamalarına.
1. A4 boyutunda kesilmiş bir fon kartonunu (rengine siz karar verin. Ben yeşili zemin olarak tercih ettim) ikiye katlayalım. Kat yerinin olduğu tarafa aşağıdaki resimde gördüğünüz şekilde çizgileri çizelim.
2.Makasla keselim ve kağıdı açalım. Alttaki resimdeki gibi parçaları iç kısma doğru ve yukarı kıvırarak katlayalım

3.Şablonu kullanarak kartın tüm parçalarını dilediğiniz renkte fon kartonların üstüne çizin.Örneğin ben kızın saçlarını küt ve siyah  olmasını istedim Çünkü böylece benim küçük kızıma benziyor. Öğretmenin saçları da onun öğretmeninin saçları gibi sarı. Bu kartı öğretmenler gününde Dilek öğretmenimize hediye edeceğiz.:)))
Şablonu kopyalayıp çıktısını alırsanız gerçek boyutta  şablon elde edersiniz.

4.Tüm parçaları dikkatlice keselim. Şablonda erkek çocuğu için de saç örneği yaptığımı görmüşünüzdür. Erkek çocukları için onu kullanabilirsiniz. Kıyafetlerin üstünde farklı süslemeler yapabilirsiniz. Ben delgeçten çıkan puantiyelerle süslemeyi tercih ettim.


5.Öğretmenin ve çocuğun parçalarını birleştirelim.


6.Katladığımız kartın ortasındaki geniş  şeklin üstüne okulun çatısını ve pencerelerini yapıştıralım

7.Öğretmeni daha büyük olan kat yerine yapıştıralım.

8.Son olarak da öğrencimizi yerine yapıştıralım. Oynar gözlerimizi de takalım.

Daha önce de dediğim gibi erkek çocuklarına erkek saç şablonunu kullanabilirsini.  Tabi ki de kıyafetini puantiye yerine yaka, çizgi, resim gibi daha farklı  şekilde süslemeniz daha uygun olur.

Dilerseniz iki çocuğu da kullanabilirsiniz fakat kartın boyutunu biraz daha büyütmeniz gerekecek.
Arka planda öğretmene tebrik notu yazabilirsiniz. Benim notumu iki şirin kelebek tutuyor. Bunu sizin yaratıcılığınıza bırakıyorum.

Kartın dış tarafına A4 boyutunda zeminden daha farklı renkte bir fon kartonu yapıştırmanız gerekiyor. Onun üstünde  de farklı süslemeler yapabilirsiniz. Ama çok abartmayın. Örneğin fiyonk şeklinde bir kurdele yeterli olabilir.

Tabana yapıştıracağınız bir kaç çiçek tabloyu tamamlayacaktır. Çiçekleri şekil delgeçleri kullanarak da yapabilirsiniz. Ben küçük ayrıntılara çok önem veririm. Onlar faaliyetin tamamlanmış görünmesini  ve daha özel olmasını sağlar.

Diğer kartın şablonlarını da buradan görebilirsiniz  http://cocuklarafaaliyet.blogspot.com/2011/11/ogretmener-gunu-icin-3-boyutlu-kart.html


Kolay gelsin!

TÜM ÖĞRETMEN ARKADAŞLARIN ÖĞRETMENLER GÜNÜNÜ KUTLUYORUM !!!

2 yorum: